Re: Temperatura dysków

Autor: axelbest <axelbeast_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Feb 2008 - 00:23:41 MET

Te spowolnienia objawiaja sie tym ze gdy np kopiuje na inny komputer
jakies pliki (siec 100mbps- czyli transfer na poziomie okolo 6~10MB/s)
i zaczne przegladac foldery na tym samym dysku, to wtedy predkosc
przesylu danych po sieci spada do okolo 2MB/s. Samo kopiowanie po
sieci wg mnie nie jest jakas pracochlonna czynnoscia dla
dysku.Wczesniej takie objawy nie wystepowaly. Pomiedzy tymi dwoma
dyskami osiagam czasami transfery rzedu 80MB/s (mierzone
totalcommanderem), ale czasami skopiowanie 2 gigabajtów danych trwa
okolo 9 minut.W sieci sa tylko dwa kompy wiec nikt nic nie kopiuje po
kryjomu w trakcie kopiowania pomiedzy dyskami. Po wymianie podzespolow
dyski staly sie tez bardzo mocno slyszalne, powiem nawet ze az za
bardzo slyszalne.
Dodam jeszcze ze raz podczas grania w Half Life'a 2 komputer mi sie
zresetował. Napewno nie jest to wina zasilacza (corsair 520watt,nowy),
reszta sprzetu to wspomniana wczesniej plyta glowna, quad q6600, 2gb
ramu, dvdrw,cdrw i jak narazie zintegrowana karta graficzna.Po tym
resecie temperatura jednego dysku (tego z half-lifem) wynosila okolo
54 stopnie. Moze to ma jakis zwiazek z AHCI ? Sprawdzalem S.m.a.r.t
programem Everest i zauwazylem ze wartosc BE na jednym dysku zostala
jakos przekroczona, po jakims czasie wartosc ta wrocila do normy i tak
jest do tej pory. Moze to ma jakis zwiazek z tym ze na ten dysk bylo
przerzucane bardzo duzo gigabajtow danych (duzo danych bylo
kopiowanych z kamery, a do tego przerzucanych na kolejny dysk i tak w
sumie przelecialo przez ten dysk okolo 600 giga). W tej chwili mam 45
i 46 stopni, na starszej plycie mialem srednio 38 stopni, a jedyne co
robie to pisze ta wiadomosc.