Re: Temperatura dysków

Autor: Andre <andrehull_spam_at_poczta_me.fm>
Data: Wed 06 Feb 2008 - 09:02:19 MET

*axelbest* wrote:

> Te spowolnienia objawiaja sie tym ze gdy np kopiuje na inny komputer
> jakies pliki (siec 100mbps- czyli transfer na poziomie okolo 6~10MB/s)
> i zaczne przegladac foldery na tym samym dysku, to wtedy predkosc
> przesylu danych po sieci spada do okolo 2MB/s. Samo kopiowanie po
> sieci wg mnie nie jest jakas pracochlonna czynnoscia dla
> dysku.

to albo chipset sobie nie radzi z kopiowaniem albo sterowniki jakies
marne do plyty masz...
moze sprobuj ze sterownikami. jezeli masz najnowsze to zainstaluj
starsze.

ja na ten przyklad mialem taki problem ze sterowniki do plyty w pelni
zainstalowane powodowaly wylaczanie dyskow podczas restartu komputera.
bez sensu bo po co skracac ich zywotnosc...
wiec ja po prostu przerywam instalacje na etami sterownikow do IDE.

> Moze to ma jakis zwiazek z tym ze na ten dysk bylo
> przerzucane bardzo duzo gigabajtow danych (duzo danych bylo
> kopiowanych z kamery, a do tego przerzucanych na kolejny dysk i tak w
> sumie przelecialo przez ten dysk okolo 600 giga). W tej chwili mam 45
> i 46 stopni, na starszej plycie mialem srednio 38 stopni, a jedyne co
> robie to pisze ta wiadomosc.

watpie zeby ilosc skopiowanych danych miala jakiekolwiek znaczenie...
raczej zbadalbym czy te nowe podzespoly nie grzeja sie jakos znacznie.
duzo bardziej niz poprzednie. ja w budzie mam goraco ale mam dwa
wiatraki wolnoobrotowe puszczone na 3 dyski i ich temp sa rzedu 25-35st
w upalne lato a dysk powyrzej, niechlodzony ma w tym czasie 40-55st.

--
pozdrawiam
  Andre