Re: Internet radiowy - możliwe że OT

Autor: Dr Lubicz <drlubicz_at_o2.pl>
Data: Mon 04 Feb 2008 - 21:43:23 MET

geyb pisze:
> Jesli masz możliwość zamontowania anten zewnętrznych WiFi w taki sposób,
> żeby się one "widziały" tzn. po drodze nie ma góry, osiedla wysokich
> bloków, fabryki itp. to jest szansa, że dasz radę samodzielnie
> zmajstrować takie połączenie radiowe.
Na szczęście anteny będą się widziały.
> [...]
> 2) karta wifi do komputera klienta (lub access point)
> 3) Dwie zewnętrzne anteny kierunkowe + kable ze złączkami, którymi
> podłączasz anteny do routera i karty wifi.
> Oczywiście anteny trzeba dobrać do takiego połączenia, na pewno nawet na
> allegro znajdziesz sporo firm, które specjalizują się w instalacjach
> wifi i są w stanie doradzić konkretny model anten, kart wifi i router do
> neostrady. Niestety całość może kosztowac kilkaset pln, bo na samą
> antenę z kablem trzeba liczyć 50..90 zł (a potrzebne będa dwie), karta
> WiFi na PCI to wydatek rzędu 50 zł, a router wifi do neostrady to
Jestem przygotowany na tych kilka stówek.
  generalnie trzymaj się zasady, że im krótszy kabel
> [...]
> oprócz większej szybkości lepiej sobie radzą od standardu 802.11b (to
> podpowiada mi kolega, który ma więcej wspólnego z sieciami wifi ode
> mnie). Na pewno nie zdadzą egzaminu małe standardowe antenki wbudowane w
> router/kartę pci. Z własnego doświadczenia wiem, że można łapać dość
> odległe routery wifi - sam zainstalowałem podobne łącze radiowe, ale
> warunki miałem prawie idealne - 9 piętro, po drodze tylko niższe bloki,
> prawie bezpośrednia "widoczność" anteny wifi na sąsiednim wysokim
> blokowisku. Działa od ponad roku bez najmniejszych problemów, nawet przy

   Jakie anteny kierunkowe ? Jaką mają mieć wartość dBi ?? Czytałem że
do kilometra wystarczy 8 dBi. Czy przy doborze anteny mam się jedynie
kierować tą wartością - dBi znaczy ??