Re: dlugosc kabla usb

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 23:56:12 MET

** Szymon Wróblewski <simw@spammpoczta.onet.pl> wrote:

> Można też sobie zadać pytanie czemu 100Mb działa w sieci na 100m i
> więcej, a USB miałoby tylko działać na 5m. Chyba głównie dlatego że zwykły
> kabelek USB jest badziewny bez ekranu itp.

Może dlatego, że:

- Ethernetu nie podłączysz szeregowo, a USB jak najbardziej - ja np. mam myszkę
  wpiętą do klawiatury.

- Ethernet jako standard nigdy nie uwzględniał zasilania (są rozszerzenia, ale
  nijak się mają do standardu), a USB i owszem.

- No i wreszcie - Ethernet był projektowany jako medium przenoszenia danych
  między totalnie autonomicznymi systemami, podczas gdy USB zupełnie odwrotnie.