Re: USB dziwnie się zachowuje - uwalona plyta?

Autor: Chopin <stawnanet_at_wUpE.pEEl>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 11:11:12 MET

Użytkownik "yodacki" <yodacki@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fo2qie$n23$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> uszkodzone i nie może być zainstalowane, natomiast na drugim porcie
> wszystko niby hula, ale okazalo się że nie dokońca. Pendrive włożony w
> "sprawny" port jest instalowany, ale po wyswietleniu jego zawartości,
> okazuje się ze jest pusty, choć znajduje sie na nim pareset mega. Kopiować
> również nic na niego nie można. Skaner również jest instalowany, ale w
> efekcie nie skanuje. Zamieniłem kable miejscami, tzn, kable od portu 1
> włożyłem do portu 2 i na odwrót. Efekty był taki, że nie działał żaden
> port usb na obudowie. Tylko porty usb z tyłu na płycie działają doskonale.

Stawiałbym raczej na problemy z obudową. Łatwo to sprawdzić - weź w te same
wtyki na płycie głównej podłącz "śledzia" z gniazdami USB i do niego podłącz
te urządzenia. Miałem ten samprzypadek. Obudowa w stylu Cedegen i płyta
Asrock z AMD. Wywaliłem z przedniego panela obudowy te gniazda i na ich
miejsce wstawiłem gniazda ze starego IBM'owego desktopa (trochę musiałem
poxipolem potraktować :-). Działa super.

> Jest jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia i którą widzę pierwszy raz.
> Otóż w czasie instalacji sterowników do zintegrowanej karty dźwiękowej, xp
> wykrywa "USB Composite Sound Device". Czyżby dźwięk zintegrowany był
> sprzężony z usb ?

Być może tak jest.

<ciach>

> Jeśli ktoś z Was wie co może powodować powyższe problemy z usb to proszę o
> info. Męcze się z tym już prawie 2 tygodnie i skończyły mi się pomysły.

Tak jak pisałem wyżej sądzę, że jest to problem obudowy, a raczej jakości
przewodów i gniazda na przednim panelu.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"