Re: Flashowanie BIOS

Autor: <kline.smith_at_hotmail.com>
Data: Wed 30 Jan 2008 - 00:24:22 MET

Wojtas wrote:

> Przykra sprawa. Ale trzeba wiedzieć co się robi a szczególnie jak się
> wgrywa bios. Ja tutaj winy supportu nie widzę.

Ja widzę. Ale wiesz ja jestem rozpieszczony supportem starego Abita.
Dla mnie nie jest do pomyślenia aby nie można było wgrać starego biosu.
Wyobraź sobie, że wgrywasz nowy i okazuje się, że ma błędy. I logiczne, że
chcesz wgrać stary bo jest mniej zepsuty - a tu Asus pokazuje ci środkowy
palec i biegaj do serwisu.
Kolejny gniot Asusa to aplikacja AsusUpdate. Podczas startu zamraża XP i
sprawia, że chodzi ociężale. Gdy masz najnowszy bios to program wita
komunikatem, że brak plików na serwerze zamiast napisać, że masz najnowszą
wersję. Gdy AsusUpdate sam się aktualizuje to też jest cyrk bo zawiesza się
podczas ściągania swojej nowej wersji. Trzeba kilka razy próbować zanim
wreszcie się uda. I to nie jest jednorazowy cyrk bo płytę Asusa mam już
długo i parę razy to przechodziłem.
W starym Abicie programik do flashowania był mały, ślicznie narysowany i
szybko ściągał i błyskawicznie działał. W rozwijanym menu miałeś listę
wszystkich biosów (stare i nowe). Brałeś który chciałeś. I każdy bios miał
szczegółowy opis zmian jakie wprowadza. W Asusie jak napiszą ze 3 linijki
to jest max. Moja płyta Asus A8N-VM CSM posiada ostatni bios 1007 beta.
Asus nawet się nie wysilił aby dać komunikat, że to ostatnia wersja -
zostawił płytę i użytkowników z rozbabranym, niedokończonym biosem. Mógł
przecież go dokończyć i zakończyć wsparcie wersją finalną. A tak wszyscy
skończyliśmy na becie bo poprzednie wersje są tak zwalone, że aż strach do
nich wracać.
Porównując kompetencję i chęci pomocy technicznej starego Abita i Asusa to
jak niebo i piekło.
Do starego Abita można było pisać jak człowiek mailem bez względu na wiek
płyty i zawsze dostało się genialną odpowiedź. O supporcie Asusa już
pisałem jaki jest marny.

--
kline.smith@hotmail.com is spammer