Re: Flashowanie BIOS

Autor: <kline.smith_at_hotmail.com>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 14:58:01 MET

Piotr D. wrote:

> Witam!
>
> Kupiłem płytę Asus M2N-VM DVI z wgranym BIOS-em v.0201

Ja mam Asus A8N-VM CSM. List będzie tendencyjnie negatywny bo mam podobne
problemy co ty (błąd w VESA BIOS w integrze oraz w ACPI).

> Pytania:
> 1. Czy jest jakaś możliwość wymuszenia flaszowania mimo tego komunikatu,

Nie. Chyba że innym softem ale wtedy to duże ryzyko. Uniwersalny soft może
uszkodzić kostkę flash lub źle ją sflashować gdy nie jest przygotowany do
obsługi konkretnej kostki. Można też zgłosić brak tego co zniknęło do
supportu asusa i poczekać na nową betę (ale na 99% oleją sprawę).

> czy też pozostaję flaszowanie w punkcie usługowym?

Tak. Lub inny soft. Podobno niektóre starsze wydania firmowego afudos
pozwalały na powrót. Ale nie wiadomo czy taki program działa z nowymi
kostkami. Ja się nie będę w to bawił. Jak tylko domowy budżet pozwoli to
sprzedam swoją i kupię coś nowego u innego producenta.

> 2. Czy miał ktoś do czynienia z Support-em ASUS-a, czy reagują na takie
> problemy?

Ja miałem. W sprawach błędów w BIOS i VESA. Najpierw poradzą ci coś w
stylu: "Aby poprawić błędy w grafice pod czystym DOSem proszę zainstalować
najnowsze sterowniki do Windows". Kiedy uprzejmie im odpiszesz, że nie masz
Windows tylko sam DOS i instalacja windowsowych sterowników nic nie da, to
dostaniesz odpowiedź, że DOSu to oni nie supportują. Kolejne maile już
zignorują.
W formularzu supportu trzeba wpisać numer seryjny płyty. Support jest czynny
chyba przez rok od daty zakupu lub pierwszego momentu kiedy wypełniłeś
formularz on-line. Potem wszystko ignorują. Bardziej gównianego supportu w
życiu nie widziałem. To jest mój ostatni Asus.

--
kline.smith@hotmail.com is spammer