Re: RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo - dodatkowe pyt., ......

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 14:49:03 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "ATK"
>Jeszcze pojawiają się pytania:
>
>1. Czy można mieć na jednym kontrolerze jednocześnie dwie różne macierze, np"
>A) 4 dyski W RAID 0+1
>B) 2 dyski w strip RAID O

Na sensownych kontrolerach - tak. Można robić np. 2 dyski w RAID-1, 2
dyski w RAID-0 i dodatkowo np. 3 dyski + hot-spare w RAID-5.

>2. Ktos tu mówił o kontrolerach SATA / SAS. Czy można mieć dwie macierze
>JEDNOCZEŚNIE na jednym kontrolerze:
>A) maciesz RAID na dyskach SATA
>B) Macierz RAID na dyskach SAS

Nie jestem pewien, ale myślę, że wątpię.

>3) Jak często kontrolery RAID się wysypują ? Fixuja, gubią dane, etc.

Dość rzadko, jak na mój gust. Jednak dużo częściej padają dyski/

>4) Czy tyski pracujace w RAID potrzebują dodatkowego chłodzenia, specjalnej
>obudowy ?

A co ma RAID, bądź nie-RAID do chłodzenia? Po prostu dyski pracujące w
ciężkich warunkach powinny być lepiej chłodzone niż pojedynczy dysk w
desktopie.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I am E.T. of Borg.  Home is irrelevant.
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\.