Re: [pyt] Zainstalowany Vista Business, a Windows XP

Autor: Daro <daro987_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 10:55:35 MET

Chichotek pisze:

> Możesz na podstawie klucza do VB zainstalowac XP Pro i zaraz po instalacji
> zadzwonic do MS, żeby aktywować system mówiąc, że zrobiłeś sobie
> *downgrade*.

Ale tym sposobem "rezygnuje" z VB raz na zawsze, czy jednak w
przyszlosci, kiedy np. M$ zakonczy support systemow XP, bede mogl do
niej legalnie powrocic?

> Lepiej zrób to teraz nim pamięci DDR2 pójdą ostro do góry bo zechcą robic
> lapy na DDR3, w grudniu cena za 1GB była na ostatecznie niskiem poziomie,
> teraz juz powoli pamiątki ida w górę.

Samodzielnie rozszerzenie pamieci nie spowoduje utraty gwarancji?
Konieczne jest odeslanie latopa do serwisu? Nie sprawdzalem, czy sa
plomby, stad pytanie..

> A to niby czemu? Od jakichs dwóch lat juz tak jest; wszyscy tną koszty :)

Z jednej strony lepiej, bo odpada koniecznosc noszenia przy sobie
zestawu plyt. Tak na mozliwosc awarii systemu wiele kilometrow od domu.
Gorzej, gdy uszkodzeniu ulegnie ta ukryta partycja, no ale lepiej nie
wykrakac ;)

> Jeśli nie naruszyłeś partycji na dysku to możesz przywrócić korzystając z
> opcji *Rescue & Recovery*, którą uruchomisz wciskając niebieski przycisk
> "thinkvantage" przy starcie systemu.
> Jeśli skasowałeś te ukrywane partycje to nie ma przebacz...

Nic nie ruszalem i nie zamierzam. Zauwazylem jedynie, ze partycja
istnieje, ma specyficzna nazwe i jest zajeta w 90%.
Przez moment zastanawialem sie nad utworzeniem jej kopii zapasowej, np.
na innym dysku twardym czy plytce DVD. Nastepnie jej usunieciu, co
owocowaloby przyrostem uzytecznej pojemnosci o tych kilka GB. Tylko
pytanie jak pozniej.. czy mozliwy bylby np boot komputera z tej kopii
utworzonej na DVD, czy musialbym utworzyc identyczna partycje, z
identyczna nazwa i tak dalej.. Wszystko to oczywiscie po to, by moc
cieszyc sie tym co przygotowal producent. Badz co badz niektore
dostarczone oprogramowanie jest uzyteczne, np. te chroniace dysk twardy
poprzez monitorowanie wstrzasow.

Pozdrawiam,

--
Daro