Re: [pyt] Zainstalowany Vista Business, a Windows XP

Autor: Chichotek <zy_at_erpuarg.jnj.cy>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 19:47:52 MET

Był 27 styczeń (niedziela) gdy o godz. 19:52 *Daro* napisał(a):

> Kupilem niedawno notebooka z zaintsalowanym Windows Vista Business OEM.
> Gdzies tam obilo mi sie o uszy, ze majac certyfikat tego systemu, moge
> legalnie uzywac stareszego Windows XP. Ile w tym prawdy?

Możesz na podstawie klucza do VB zainstalowac XP Pro i zaraz po instalacji
zadzwonic do MS, żeby aktywować system mówiąc, że zrobiłeś sobie
*downgrade*.

> Laptop ma 1 GB pamieci, co jest chyba minimum dla obfitujacej w wodotryski
> Visty. DO tego mnostwo preinstalowanego przez producenta (IBM lenovo)
> oprogramowania. Rozszerzebnie pamieci poki co nie wchodzi w gre, bo mam 2
> sloty i oba obsadzone (2x512), tak zeby hulalo to w dualu. Musialbym wiec
> sprzedac moduly, pozniej dokupic, a to koszty.

Lepiej zrób to teraz nim pamięci DDR2 pójdą ostro do góry bo zechcą robic
lapy na DDR3, w grudniu cena za 1GB była na ostatecznie niskiem poziomie,
teraz juz powoli pamiątki ida w górę.

> Poza tym przyzwyczailem sie do XP i jakos nie moge sie w Viscie odnalezc
> :) I jeszcze jedno pytanie: producent nie dostarcza z urzadzeniem plyt z
> oprogramowaniem, co mnie poczatkowo zaskoczylo.

A to niby czemu? Od jakichs dwóch lat juz tak jest; wszyscy tną koszty :)

> W zamian za to wydziela i ukrywa partycje. Chcialbym wiedziec, czy tym
> sposobem jest mozliwe przywrocenie komputera do stanu w jakim byl w
> trakcie pierwszego uruchamiania? Czyli Windows + oprogramowanie
> dostarczone przez producenta. Sprzet to IBM lenobo R61e

Jeśli nie naruszyłeś partycji na dysku to możesz przywrócić korzystając z
opcji *Rescue & Recovery*, którą uruchomisz wciskając niebieski przycisk
"thinkvantage" przy starcie systemu.
Jeśli skasowałeś te ukrywane partycje to nie ma przebacz...

--
Pozdrawiam, Chichotek
DFI nf4 Ultra, AMD64+AC Freezer, 2xKingston, Gigabyte, 3xSeagate,