Re: przeinstalowanie Windows z zachowaniem Linuxa i grub'a

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 09:01:04 MET

R.A.M. pisze:
> Dzień dobry,
> Miałem kiedyś na komputerze Ubuntu Linux i Windows XP (z grub'em). Potem
> przeinstalowywałem (na tej samej partycji C:)Windows i straciłem dostęp do
> Linuxa bo grub przestał mi się zgłaszać (od razu bootowanie Windows).

Zawsze robie tak:
1. Instalacja Windowsa
2. Instalacja Linuksa
3. Jak się Linux zainstaluje to w konsoli: dd if=/dev/nazwa_dysku
of=/folder_docelowy/plik_docelowy bs=512 count=1

Gdzie: if - wejście, of - wyjście, nazwa_dysku czyli sda, hda czy co tam
jest, a plik_docelowy - nazywamy dowolnie, byle się połapać co to za plik.

Zgrywamy powstały plik w jakieś bezpieczne miejsce i w razie awarii lub
ponownej instalacji Windowsa uruchamiamy np z jakiegoś LiveCD
zamieniając if na of i odwrotnie.

Poza tym NTG :)