szybkość odczytu z dysku

Autor: Radek Obszyński <nbySPAAMM_at_o2.kropka.pl>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 12:36:58 MET

Witam
mam zagwozdke: dwa dyski ATA!! wd caviar z 8MB cache: 80 i 160 GB.
Standardowe 2 kanały IDE. Teraz system stoi na dysku 160 gb primary master
pracuje w UDMA 5. Jako secondary master podpieta nagrywarka UDMA 2.
Chce do tego podpiąć pozostałą 80. bezsensowne będzie wpinanie jej jako
secondary master czy slave - zwolni do udma2 - szybkośći najwolniejszego
urządzenia na kanale. Trzeba ją podpiąć pod kanał primary. I tu zagwozdka:
co bedzie bardziej wydajne:
postawić system na dysku 80 czy 160; gdzie przeniesc pagefile? na druki
dysk? Co trwa krócej odczyt z tego samego dysku czy odczyty z drugiego dysku
NA TEJ SAMEJ TASMIE? - chodzi mi o wydajność w grach. os: xpsp2 1GB ram.
jezeli krotszy - wydajniejszy bedzie odczyt z tego samego dysku to chyba
lepiej system i pagefile na 80 zrobic - czas ustawienia głowicy i
przeszukiwania chyba jest mniejszy - czy moze sie myle.
Co Wy na to

komp:
AthlonXP Barton 2600+@1920MHz FSB 333
Gigabyte ga7va kt400A