Re: szybkość odczytu z dysku

Autor: tg <a_at_a2154.a>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 13:43:43 MET

Użytkownik "Radek Obszyński" <nbySPAAMM@o2.kropka.pl> napisał:

> Standardowe 2 kanały IDE. Teraz system stoi na dysku 160 gb primary master
> pracuje w UDMA 5. Jako secondary master podpieta nagrywarka UDMA 2.
> Chce do tego podpiąć pozostałą 80. bezsensowne będzie wpinanie jej jako
> secondary master czy slave - zwolni do udma2 - szybkośći najwolniejszego
> urządzenia na kanale. Trzeba ją podpiąć pod kanał primary. I tu zagwozdka:
> co bedzie bardziej wydajne:
> postawić system na dysku 80 czy 160; gdzie przeniesc pagefile? na druki

nadruki ;> piszemy razem, nadruki z dyskow zwlaszcza moglbys przedstawic
bo sama pojemnosc to troche malo

potrzebujesz wogole swapa w ilosci wiekszej niz kilkadziesiat mb?

> dysk? Co trwa krócej odczyt z tego samego dysku czy odczyty z drugiego dysku
> NA TEJ SAMEJ TASMIE? - chodzi mi o wydajność w grach. os: xpsp2 1GB ram.

zalecane jest umieszczenie swapa na innym dysku fizycznym jezeli ma
on predkosc porownywalna z sytemowym

tyle ze zalezy jakie gry, a dokladniej ile swapa faktycznie uzywa system

> jezeli krotszy - wydajniejszy bedzie odczyt z tego samego dysku to chyba
> lepiej system i pagefile na 80 zrobic - czas ustawienia głowicy i
> przeszukiwania chyba jest mniejszy - czy moze sie myle.

ke? na dysku systemowym zawsze sie cos dzieje wiec czemu mialo by byc
szybciej? chyba logiczne ze jezeli podzielisz ilosc operacji na dwa
(podobnej predkosci) urzadzenia to bedzie to dzialalo lepiej