Re: Prosty RAID przyspieszajacy - bać się?

Autor: Daniel <daniel_22_at_onet.eu>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 17:02:54 MET

Użytkownik "Latet" <latetxxxxxx@spam.pl> napisał w wiadomości
news:fnctet$ar9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,

1. Kup dwa takie same nowe dyski
2. Zwiekszy Ci to wydajnosc o okolo 20% (pisze z praktyki)
3. Aby zainstalowac Xp bedziesz musial podczas instalacji wskazac mu na
dyskietce sterowniki do raidu. (sterowniki te znajdziesz na CD od plyty
glownej)
4. W biosie raid jest widoczny, inaczej, RAID "ma swoj bios" Czyli nie
wchodzisz w bios kompa, lecz do biosu RAIDU (nie wiem jak to prosciej
wyjasnic)
5. XP widzi jako jeden duzy dysk.
6. Niektore programy testowe nie podadza Ci wszystkich informacji (bo nie
rozpoznaja co to za sprzet)
7. Jak jeden dysk padnie to tracisz wszystko, ale kilkaset zlozonych kompow
przez moja skromna osobe ZADEN markowy dysk nie padl w czasie krotszym niz 3
lata. (osobiscie zmieniam dyski co 2-3 lata na wieksze i nowe)
8 Jak masz wazne dane to albo dodzienny backup, albo dodatkowy 80gb dysk
9 Nie sluchaj innych ze zaraz dysk Ci padnie, RAID sie wysypie itd.
Niektorzy sa nie reformowalni.