Prosty RAID przyspieszajacy - bać się?

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 15:58:13 MET

Witam,

Przymierzam sie do wykorzystania mozliwosci plyty glownej
i zamontowania dwoch identycznych dyskow Samsung 400 GB SATA
i zrobienia z nich macierzy RAID, ale takiej co przyśpiesza,
a nie takiej co zapewnia backup.

Nie mam z tym zadnych doswiadczeń i w głowie pojawiają się pytania.

Czy BIOS obsluguje to w sposob calkowicie niezalezny i przezroczysty?
Co na to Windows XP?
Czy wtedy jest jakieś problem lub utrudnienia w instalacji Windows XP?
Jak Windows widzi takie dwa dyski "spięte" przez BIOS w jedno?
Jak działają narzędzia do pomiaru temp., czy skanowania powierzchni?
(Dtemp, HDDTach, HDTune)?
Jak dzialają systemowe narzędzia do defragmentacji?
A jak narzędzia do robienia obrazów partycji... np. Boot-It NG?

Generalnie - jakich komplikacji czy niedogodności mogę się spodziewać?

Dzięki,

latet