Re: Prosty RAID przyspieszajacy - bać się?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 17:57:28 MET

> 2. Zwiekszy Ci to wydajnosc o okolo 20% (pisze z praktyki)

Tylko 20% w RAID O ?? Słyszałem o 70-80% !

> 7. Jak jeden dysk padnie to tracisz wszystko, ale kilkaset zlozonych kompow
> przez moja skromna osobe ZADEN markowy dysk nie padl w czasie krotszym niz 3
> lata. (osobiscie zmieniam dyski co 2-3 lata na wieksze i nowe)

Ja zmieniam rzadziej dyski, ale też na firmowe (SEAGATE, WESTERN DIGITAL, IBM,
raz miałem Maxtora)

> 8 Jak masz wazne dane to albo dodzienny backup, albo dodatkowy 80gb dysk

Dokładnie to napisałem

> 9 Nie sluchaj innych ze zaraz dysk Ci padnie, RAID sie wysypie itd.
> Niektorzy sa nie reformowalni.

RAID sam w sobie nie może zwiększyć awarii dysku. To chyba oczywiste. Niby oba
(wszystkie) dyski w RAID są jednocześnie w użyciu, ale nowe dyski są
przygotowane do ciągłej pracy. Moje SEAGATE pracują już 5-7 lat dzień i noc
(najstarszy to archaiczna 80 GB, Barracuda V czy IV).

A jak wypada sprawa kontrolerów ? Zaczałem inny watek, jak możesz to napisz odp.

ATK