RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo ?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 11:33:55 MET

Słyszałem że RAID o i RAID 1 nie są dużym obciążeniem dla CPU i w zasadzie nie
wymagają kontrolera sprzętowego. Czy to prawda ? (Podobno dopiero RAID 5,6, itp.
potrzebują hardwarowy kontroler).

Czy dobrym pomysłem jest robić RAID 0 oparty na kontrolerze softwarowym lub
nawet samym systemie operacyjnym (MS Windows Vista x64) ? Czy to nie będzie zbyt
duże obciążenie dla CPU? Boje się że to co zyskam na prędkości dysków strace na
obciążeniu procesora. Narazie mam AMD 64 x2, ale już niedługo planuje AMD Phenom x4.

Myśle o dyskach WD Raptor lub SEAGATEach 7200 z serii NEARLINE.

ATk