Re: RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo ?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 15:22:45 MET

> Słyszałem że RAID o i RAID 1 nie są dużym obciążeniem dla CPU i w zasadzie nie
> wymagają kontrolera sprzętowego. Czy to prawda ? (Podobno dopiero RAID 5,6, itp.
> potrzebują hardwarowy kontroler).
>
> Czy dobrym pomysłem jest robić RAID 0 oparty na kontrolerze softwarowym lub
> nawet samym systemie operacyjnym (MS Windows Vista x64) ? Czy to nie będzie zbyt
> duże obciążenie dla CPU? Boje się że to co zyskam na prędkości dysków strace na
> obciążeniu procesora. Narazie mam AMD 64 x2, ale już niedługo planuje AMD
Phenom x4.

> Myśle o dyskach WD Raptor lub SEAGATEach 7200 z serii NEARLINE.

Jeszcze dwa pytania:

1. Ile kosztuje w miare tani i dobry kontroler SPRZĘTOWY - SATA II, RAID (0,1,
10) z cache conajmniej 64-128 MB ?

Na tej stronie
http://www.komputronik.pl/Kontrolery/Serial_ATA_/_Serial_ATA_II/Adaptec/katalog,kat,1734/
są kontrolery już po 200, 300, 400 zł - czy to są sprzętowe kontrolery ??

2. Ile kosztuje w miare tani i dobry kontroler SPRZĘTOWY - SATA II, RAID (0,1,
10, 5) z cache conajmniej 64-128 MB, to samo ale jeszcze RAID 5 ?

ATK.