Re: Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: M... <kfsfsk_at_ed.pl>
Data: Wed 23 Jan 2008 - 00:45:14 MET

> No fajnie. Procek za słaby, brak PCIe, pamieci ddr, w sumie nie zostaje
> nic innego jak wymienic calosc ;). Zdaje sobie sprawę z ograniczeń tego
> komputera, ale służy mi już 1,5 roku i jeszcze troche posłuży. Jak na
> razie wystarczy do wielu zastosowań. A jak przestanie to bedzie służył
> jako drugi komp, jako maszyna do pisania, do poczty i www wystarczy
> zupełnie.

Nie bierz na zbyt poważnie to co napisał powyżej.Do niezbyt wymagających
gier nie musisz mieć najszybszy procek. Do 7300 taki wystarczy. W 3DMarku i
tak będziesz miał podobne wyniki do tych z mocniejszym prockiem. Teraz
większość pracy robi grafika, no chyba że grasz w skomplikowane gry
strategiczne, gdzie bardzo dużo jest jednostek, tak jak w Medivalu. Pamięci
masz ok. Jasne że czym więcej tym lepiej, tylko po co dokładać kolejny GB do
starego sprzętu? Ja mam jakieś 750MB i nie jest źle. Też planowałem kupić
kartę 7300 jako przejściówkę, tylko że mi trochę szkoda czasu na gry. Co do
PCIE kontra AGP to dla kart 7300 raczej nie ma żadnej różnicy. Wejdź na
komputronik.pl i poczytaj o osiągach osób w komentarzach. Nie różnią się
zbytnio od tych z testów z PCIE. Teraz wchodzi PCIE 2.0 i nawet NVIDIA
pisze, że jest to standard nadwysrost, nie przynoszący wzrostu wydajności
karty.
Co do 7300 bierz Palita z DDR3 tak jak Ci już radzono. Kosztuje około 220zł
a masz wydajność na poziomie 7600GS ( po podkręceniu). No chyba że wolisz
dołożyć do GS, tylko po co? W lutym wchodzi seria 9000 i może trochę
namiesza w cenach na początku marca.

Pozdrawiam