Re: Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: Piotr J. Podsidły <ppodsia_at_gazeta.pl>
Data: Wed 23 Jan 2008 - 00:06:54 MET

> Na początek się zapytam z ciekawości po co ci karta graficzna skoro
> nie grasz w gry? Wydajność komputera raczej poprawiłoby dodanie/
> wymiana pamięci na szybszą..
Od czasu do czasu w cos zagram, wiem ze W40K nie ma strasznie
wygorowanych wymagan, ale jak mnie napadnie ochota zagrac we
wspomnianego hellgate londona to gf6200 przestaje wystarczac, a za
chwile wyjdzie dodatek do w40k i wymagania troche pojdą w góre.

Na jaką szybszą pamieć mam wymienić? W tej chwili jest PC3200 szybciej
wiele sie nie da przy pamieciach DDR (_nie_ DDR2), dodanie pamieci byc
może cos da. Jest 2x512 i bez pozbywania sie tych modułów, dołożyc sie
nie da (2 gniazda na pamięć na płycie głównej). Przy cenach modułów
pamieci DDR chyba sie nie opłaci.

> Po drugie to za mało pamieci operacyjnej i za słaby procesor.

> Po trzecie piszesz, ze masz kartę pod AGP i powiem ci że z tym
> niewiele da się zrobić. AGP nigdy nie będzie tak dobre jak PCI-Ex16

Ok. nie będzie tak dobre, ale zeby bezbolesnie przejsc na PCIe to
musialbym zmienic plyte na jakąś zintegrowaną a potem dołożyć karte
grafiki. Chyba bez sensu byłoby kupowac s.754 w tej chwili...

No fajnie. Procek za słaby, brak PCIe, pamieci ddr, w sumie nie zostaje
nic innego jak wymienic calosc ;). Zdaje sobie sprawę z ograniczeń tego
komputera, ale służy mi już 1,5 roku i jeszcze troche posłuży. Jak na
razie wystarczy do wielu zastosowań. A jak przestanie to bedzie służył
jako drugi komp, jako maszyna do pisania, do poczty i www wystarczy
zupełnie.

Pozdrawiam
PJP