Re: Celeron M540 - jaka architektura?

Autor: Marcin Fal <marcin.fal_at_gmail.com>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 14:46:55 MET

On 22 Sty, 14:03, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> Ma 2x mniejsze cache i tylko jeden rdzeń, więc *teoretycznie*
> Core 2 Duo Merom jest do 230% szybsze ;) Oczywiście realna
> różnica zależy od oprogramowania.

> Poza tym, w notebookach nie liczy się tak bardzo wydajność
> jako taka, ale zużycie energii. Sprawdzaj raczej w danych
> technicznych jakie poziomy oszczędności energii obsługuje
> ten Celeron (w porównaniu do Core 2 Duo) i ile mocy potrze-
> buje w bezczynności (uśpieniu) i w szczycie.

Dzięki, u mnie notebook funkcjonuje raczej jako łatwo przenośny
komputer stacjonarny (często przemieszczam się w różne miejsca gdzie
potrzebuję komputera, ale praktycznie nigdy nie zdarza mi się pracować
bez dostępu do gniazdka 230V).
Moje pytanie wynika raczej z ciekawości, lubię wiedzieć co siedzi w
środku mojego sprzętu ;-)

Jeszcze jedno pytanie - jeśli można - czy na takim Celeronie warto
instalować 64bitowy OS? A dokładniej to którąś z dystrybucji Linuxa
(najpewniej Kubuntu 7.10), czy też raczej zdecydować się na stare,
dobre 32bity?

Pozdrawiam,