Re: Celeron M540 - jaka architektura?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 18:25:58 MET

Marcin Fal <marcin.fal@gmail.com> wrote:

> Moje pytanie wynika raczej z ciekawości, lubię wiedzieć co siedzi w
> środku mojego sprzętu ;-)

            CPU-Z + sandpile.org prawde Ci powie ;)

> Jeszcze jedno pytanie - jeśli można - czy na takim Celeronie warto
> instalować 64bitowy OS? A dokładniej to którąś z dystrybucji Linuxa
> (najpewniej Kubuntu 7.10), czy też raczej zdecydować się na stare,
> dobre 32bity?

            IMHO zostac przy 32-bit. 64bit przy takiej ilosci pamieci jaka tam
zapewne jest nic nie da, pod linuksem nie jest tak zle jak pod XP/Vista
z 64it i programami, ale w tkaiej konfiguracji nic to nie da poza
zwiekszeniem zapotrzebowania na pamiec, czestszym odwolaniem sie do dysku
(swap) i tym samym wolniejsza i krotsza praca na akumulatorach.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl