Re: linux i windows na jednej maszynie- problem

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 23:46:59 MET

** lolszowy <lolszowy@gmail.com> wrote:

> Witam. Mam problem z zainstalowaniem Windowsa 2003 Server na maszynie na
> której jest w tej chwili zainstalowany OpenSUSE 10.3. Podczas instalacji
> susła zostawiłem sobie 7GB na przyszłego windowsa. jednak w tej chwili kiedy
> chce to zrobic, windows wyrzuca mi komunikat że nie może zmodyfikować MBR bo
> nie rozpoznaje systemu plików.

Czyli kłamiesz tzn. nie zainstalowałeś Windows, a wcześniej napisałeś, że
zainstalowałeś. ;)

> Cóż mogę teraz zrobić żeby położyć sobie susła który jest mi codziennie
> potrzebny do pracy?

Przecież z tego co napisałeś to jest już on zainstalowany, a Windows odmówił.
Albo coś źle opisujesz albo ja nie wiem.

Generalne uwagi to takie:

- Windows zainstaluj na pierwszej (podstawowej) partycji, pierwszego dysku. Po
  prostu na dysku zrób partycję (ile tam chciałeś - 7GB) dla Windows i posadź
  go na niej.

- Po zainstalowaniu Windows zainstaluj Linuksa zabierając resztę przestrzeni
  (jedna duża partycja na / Ci wystarczy do tego 2xRAM na swap - obie
  podstawowe). Zainstaluje Ci też bootloader za pomocą którego odpalisz Windows
  i Linuksa.

W tej kolejności właściwie, zasadniczo musi Ci to działać. Problem jest w
instalatorze Windows, który niezbyt sobie radzi jak ma do czynienia z
czymkolwiek innym niż partycje Windows.