Re: Refleksja o kartach graficznych

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 23:32:18 MET

** RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl> wrote:

> Compiz to ładnie działa na Celeronie 1,2GHz, 512MB RAM i Radeonie9000.

Compiz wymaga głównie w miarę sprawnej grafiki. Poza tym "ładne działanie" to
jest kwestia bardzo względna, dla Ciebie ładnym działaniem może być zobaczenie
kilku efektów, dla mnie nieładnym działaniem jest, że sporo programów się z
Compizem krzaczy. Chociażby aplikacje OpenGL czy nawet głupi Flash w
przeglądarce nie daje się klikać jak masz włączone Compiz. Poza tym spróbuj
kiedyś z Compizem podłączyć drugi monitor - ja próbowałem, działo mi się od
tego bardzo dużo dziwnych rzeczy, od krzaczenia filmów na drugim displayu,
poprzez dziwne zacinanie się OpenGL na całkowitych zwisach kończąc.

Więc ja bym się tak Compizem nie podniecał, owszem jest, owszem działa, ale
jest nieco zabugowany obecnie, jak zaczniesz robić pod nim coś bardziej
"zaawansowanego" to być może zauważysz problem.

Sprawdzałem to na kartach Intela, Nvidii i Ati - w przypadku każdej z nich
daleko do doskonałości.

> A żeby było ciekawie to nie chodził na tym nigdy XP bo komputer był za wolny.
> :-)

Celeron 1,2Ghz i 512MB to aż nadto dla XP. Bredzisz.