Re: problem z pamięcią, czy grafiką?

Autor: eMCe <eMCe_at_eMCe.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 14:01:35 MET

Radosław Sokół pisze:

> Trudno ocenić tylko na podstawie wyników takich testów.
> Zacznij od przedmuchania sprężonym powietrzem otworów
> wentylacyjnych i sprawdzenia, czy podczas pracy włącza
> się wentylator i generuje jakiś ruch powietrza.
>
> Miałem kiedyś przypadek, że radiator połączony z ciepło-
> wodami miał "nadlewkę" powodującą niepełne przyleganie do
> procesora. W czasie lekkiej pracy komputer działał, po
> obciążeniu wyłączał się. Trzeba było rozebrać go, spiłować
> nadlewkę pilnikiem, założyć nową pastę i wyczyścić cały
> układ chłodzenia z kurzu. Po tych naprawach komputer dzia-
> [...]

Hm, zmierzyłam temperaturę procka, przy włączonym tylko XP i ma
86stopni!!!!!! Wiatrak chodzi jak oszalały od razu gdy włączy się
komputer. Ten Acer akurat nie jest mój. Ja pracuję głównie na MacBooku,
na nim CPU ma temp. 59stopni a wiatrak, wówczas ma obroy mniejsze nić
2000rpm. Rozkręca się przy 70-80 stopniach, gdy już naprawdę dużo od
niego wymagam.

Mam prośbę, możesz mi powiedzieć jak blondynce :-) (a naprawdę nią
jestem ;)) jak przedmuchać ten wiatrak? Mogę co najwyżej tyle zrobić,
jeśli się nie uda oddamy komputer do jakiegoś serwisu. Znamienne jest
to, że ten komputer ma 1,5roku i od zawsze tak wiatrak szalał na starcie
systemu, tylko od jakiegoś pół roku zaczął się wyłączać, a niestety już
nie jest na gwarancji. Acer daja ponoć tylko na rok.

eMCe