Re: laptopik za $300 ;)

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 11:42:10 MET

> Właśnie te dwa środowiska są jak najbardziej dalekie od
> tego mojego "ideału".

Ale pozwalaja na szybkie tworzenie softu bez bledow zwiazanych z brakiem wiedzy
dotyczacej api.
Niektore wersje delphi moga generowac kod dla linuxa i windowsa. Czyli cos
podobnego do tego co postulujesz nizej.

> I o to mi chodzi. Ja chciałbym *likwidacji* środowisk
> załatwiających problem łatwości programowania bibliotekami
> i zastąpienia ich środowiskami, które *opis* programu
> przekładają na *optymalną* formę.
Java?
Kompilatory sa rozne. np. BEA-owski jrockit jest optymalizowany do pracy bez AWT
(w skrocie GUI).
Perl? A wlasciwie wiele z interpreterow?
PHP?

Chyba ze masz na myslijeszcze wieksza abstrakcje. No to moze LabView i jego klocki?

> Na przykład dzisiaj program wyświetlający okno w Windows
> składa się z wywołania kilku procedur bibliotecznych,
> tworzących obiektową "abstrakcję okna", oraz biblioteki
> zawierającej te procedury. W moim "modelu środowiska prog-
> ramistycznego" ten sam kod źródłowy nie byłby tylko po pros-
> tu łączony z bibliotekami, ale po prostu zamieniany w pos-
> tać optymalną (czyli minimalny kod Win32 realizujący to, co
> program ma robić).
Czyli interpretery do tego pasuja?

> Po prostu, zamiast "języka programowania", tłumaczonego na
> kod maszynowy 1:1, byłby "język opisu programu", tłumaczony
> na zawiły i niezarządzalny dla człowieka optymalny kod
> (na przykład w C) i dopiero wtedy kompilowany.

Jak bylem na studiach to mowilo sie ze filozofia labview bedzie sie
popularyzowala. Od tego czasu tylko PHP i java staly sie przebojami.
LabView niby tez popularne jest ale tylko tam gdzie i tak juz bylo...

--
Lukasz Sczygiel