Re: Na jakie przyspieszenie możnaliczyć w RAID ?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 14:44:53 MET

> Różnie w zależności od konkretnej instalacji. Teoria jest łatwo
> wyszukiwalna, więc nie będę tu przytaczać.

Teoria jest na izraelskiej encyklopedii Wikipedii, ale nie ma tam za wiele o
prędkości, nie mówiąc o benchmarkach i testach porównujących rózne modele.

> Pierwsze i podstawowe pytanie, to przy jakich zastosowaniach.

Zastosowanie w programach liczących kompozyty polimerowe (program liczy kilka
godzin a i dzień, dwa i jeździ po dysku ostro, że aż dziw że te dyski to
wytrzymują).

> Google wyłączyli?

Znalazłem benchmarki CPU, sporo kart grafiki, nawet płyt głównych, ale nie
dysków.

Szczególnie interesowałyby mnie testy / benchmarki:
- dysków SATA vs SCSI/RAID
- dysków SATA w RAID i bez
- dysków SAS/SCSI w RAID i bez

> 3Ware zwykły mieć dobre opinie, choć nie wiem, czy nie lepiej by było
> np. szybki dysk SAS z kontrolerem nie-RAID-owym. (no, chyba, że
> potrzebujesz tyle ciągłej przestrzeni).

A jak te SAS-y (SCSI) się spisują w porównaniu do SATA ? W zasadzie chyba WD
Raptor ma podobną (???) predkosc do dysków SCSI/SATA 10.000 obr./min.

Przestrzeń jest o tyle ważna, że oprócz pracy dochodzi Internet, zabawa, kino
i sto innych zastosowań. To ma być komputer domowy, ogólnego przeznaczenia.
Oczywiście można wydzielić dysk(i) SCSI tylko do pracy i kupić kolejny dysk
SATA na różne "bzdety" i tak pewnie zrobie.

ATK