Re: Na jakie przyspieszenie możnaliczyć w RAID ?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 15:44:20 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "ATK"
>Teoria jest na izraelskiej encyklopedii Wikipedii, ale nie ma tam za wiele o
>prędkości, nie mówiąc o benchmarkach i testach porównujących rózne modele.

Teoria odnośnie RAID-ów jest "wszędzie".

>Zastosowanie w programach liczących kompozyty polimerowe (program liczy kilka
>godzin a i dzień, dwa i jeździ po dysku ostro, że aż dziw że te dyski to
>wytrzymują).

"Jeździ po dysku" to trochę mało precyzyjne określenie. Jakiego rodzaju
dostęp? Duże blokowe odczyty, czy seria małych rozproszonych?
Może okazałoby się, że lepiej trochę pamięci na cache dołożyć?

Na przykład, http://storagereview.com/

>A jak te SAS-y (SCSI) się spisują w porównaniu do SATA ? W zasadzie chyba WD
>Raptor ma podobną (???) predkosc do dysków SCSI/SATA 10.000 obr./min.

Ponownie - różne zastosowania, różna charakterystyka obciążenia, różne
wyniki.

>Przestrzeń jest o tyle ważna, że oprócz pracy dochodzi Internet, zabawa, kino
>i sto innych zastosowań. To ma być komputer domowy, ogólnego przeznaczenia.
>Oczywiście można wydzielić dysk(i) SCSI tylko do pracy i kupić kolejny dysk
>SATA na różne "bzdety" i tak pewnie zrobie.

To IMHO dobre rozwiązanie także "politycznie".

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Jak  będziesz niegrzeczny, to przyjdzie Woj-
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. tek Orliński i coś napisze.(eloy)