Re: Na jakie przyspieszenie możnaliczyć w RAID ?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 10:52:54 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "ATK"
>Jakiego kopa daje RAID 5, czy RAID 0+1 lub 1+0 ? Jak to wygląda w liczbach ?

Różnie w zależności od konkretnej instalacji. Teoria jest łatwo
wyszukiwalna, więc nie będę tu przytaczać.

>Duży jest przyrost prędkości?

Pierwsze i podstawowe pytanie, to przy jakich zastosowaniach.

>Są jakieś benchmarki?

Google wyłączyli?

>Myśle o trzech dyskach SEAGATE 750GB SATA2, 7200, NCQ, 32 MB cache, zapis
>prostopadły i sprzętowym kontrolerze 3Ware z 128 MB cache.

3Ware zwykły mieć dobre opinie, choć nie wiem, czy nie lepiej by było
np. szybki dysk SAS z kontrolerem nie-RAID-owym. (no, chyba, że
potrzebujesz tyle ciągłej przestrzeni).

--
\------------------------/ Jak  będziesz niegrzeczny, to przyjdzie Woj-
| http://epsilon.eu.org/ |