Re: wybór laptopa - pomożecie ? :)

Autor: <KrzysztofLenda_at_gmail.com>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 12:47:49 MET

Dziękuję za krytyczną opinię:)

On 28 Gru, 11:20, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:

> Do jakich zastosowań? Bo komputera przenośnego nie kupuje
> się "bo by się w końcu przydał", tylko gdy jest faktycznie
> potrzebny.

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem.
Zastosowania do głównie: programowanie, tworzenie stron www (bez
grafiki, czyli photoshop ewentualnie do pocięcia lub drobnych poprawek
jedynie), czasem obejrzenie jakiegoś filmu. Więcej ramu potrzebne
dlatego, że czasem potrzebuje uruchomić więcej programów na raz i nie
chciałbym, żeby to za bardzo muliło (np serwer www lokalny, edytor,
firefox, ie + kilka 'standardowych' innych ;))

> Czyli, krótko mówiąc, chcesz kupić badziewie i jeszcze
> przepłacić? Oni tych "rat 0%" nie robią charytatywnie
> przecież...

Jeśli cena by była drastycznie niż w innych sklepach, np komputerowych
to bym jednak z tego zrezygnował. Wiem, że w tych ratach 0% jest już i
tak wliczona prowizja dla banku, ale mimo wszystko jest to dosyć
wygodny zakup dla mnie. Nie mam na raz w tej chwili tyle gotówki.

> W komputerze przenośnym?!? On wtedy w ogóle nie będzie
> przenośny praktycznie.

15 to trochę mało jak dla mnie. W domu/pracy mam do czynienia z 19
calami i jestem przyzwyczajony, dlatego nie chciałbym 15. Kwestia czy
komputer będzie przenośny to chyba indywidualna sprawa. W podróży i
tak raczej korzystać nie będę / nie zamierzam w wielkich ilościach.
Głównie chodzi o korzystanie ze swojego komputera poza domem, ale w
miejscu powiedzmy.. 'stacjonarnym'

> Rzadkość. I podnosi cenę. Poza tym potrzebne to tylko do
> gier w zasadzie, a *przyzwoitego* komputera przenośnego do
> gier nie kupisz nie tylko za 3 500 zł, ale IMHO nawet za
> 2x więcej.

Jeśli przydatne tylko przy grach i nie spowalnia (nie zabiera za dużo
ramu) podczas normalnej pracy w windowsie to faktycznie mogę to
pominąć, grać nie będę. Ewentualnie w pasjansa ;)

> W tym zakresie cenowym przy *tych* założeniach kupisz jedynie
> najtańsze modele najgorszej jakości, obawiam się. I nie będzie
> to według mnie ani dobry, ani opłacalny ekonomicznie zakup.

Miało być oczywiście 3,5-4,5... za ok 4,5 widziałem modele HP
spełniające powyższe założenia..
Co według Ciebie byłoby dobrym, opłacalnym ekonomicznie zakupem w tej
cenie ? do 4,5k

> Sprecyzuj zastosowania, do których potrzebny Ci jest komputer
> przenośny. Od razu rada: nie próbuj nim zastąpić komputera
> stacjonarnego, on ma *uzupełniać* stacjonarny w tych zastoso-
> waniach, w których trzymanie "blaszaka" na kolanach jest po
> prostu niemożliwe.

Np w łozku z dziewczyna ogladac film ;)
Nie probuje zastapic laptopa jak komputerem stacjonarnym. Przynajmniej
jak na razie.

> PS. Daj sobie spokój z Google Groups lepiej, to się nie
> nadaje do korzystania z grup dyskusyjnych na dłuższa
> metę...

Jestem w pracy, gdzie mam zbyt duzo zablokowanych, dlatego tak, a nie
inaczej, sam raczej google groups nie lubie.. chyba, ze do czytania,
to jeszcze w miare :)