Re: 2x250GB czy 1x500GB?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Sat 15 Dec 2007 - 16:24:48 MET

Dnia 2007-12-15 15:36, Użytkownik newsy z onetu napisał:

> pewnie wszyscy naokoło odradzą RAID0 ze względu na 2x większe
> prawdopodobieństwo utraty danych (jak padnie któryś dysk), ale ja i tak
> polecam RAID0, daje naprawdę sporego "kopa", kilka lat temu na
> komputerze z p4 northwood i dyskami w RAID0 miałem ok 6 tys pkt w
> PCMark04, gdzie dzisiejsze komputery się takiego wyniku nie wstydzą
> odczuwalny bardzo jest wzrost wydajności w ładowaniu systemu, programów,
> transfery oczywiście

Czyli dla "wzrostu wydajności w ładowaniu systemów" świadomie
ryzykujesz utratę danych. Ja tam wolę poczekać kilka minut
więcej na start systemu czy kilka minut dłużej na start
aplikacji i nie martwić się o dane na dysku.
A jak jeszcze sobie przypomnę że czas od kliknięcia na ikonkę
do uruchomienia programu zależy nie tylko od szybkości dysków
to na amatorów RAID w domowych komputerach spoglądam z
nieukrywanym politowaniem.

Pozdrawiam