Re: 2x250GB czy 1x500GB?

Autor: newsy z onetu <newsyzonetu_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 15 Dec 2007 - 15:36:26 MET

Pacio pisze:
> Witam,
>
> Co polecalibyscie kupic do takiego zestawu:
> E6850, ASUS P5K, Patriot 2GB, Chieftec 560W
>
> 1 dysk 500GB czy 2 po 250GB i polaczyc w RAID?

pewnie wszyscy naokoło odradzą RAID0 ze względu na 2x większe
prawdopodobieństwo utraty danych (jak padnie któryś dysk), ale ja i tak
polecam RAID0, daje naprawdę sporego "kopa", kilka lat temu na
komputerze z p4 northwood i dyskami w RAID0 miałem ok 6 tys pkt w
PCMark04, gdzie dzisiejsze komputery się takiego wyniku nie wstydzą
odczuwalny bardzo jest wzrost wydajności w ładowaniu systemu, programów,
transfery oczywiście
nie wiem tylko jaki ta płyta ma kontroler, czy hardware'owy (ja taki
miałem), czy software'owy (i wtedy nie byłby tak uniwersalny) - ja
swojego używałem pod różnymi OS
co do dysków to 250GB jednotalerzowy już ma "fajną" wydajność, więc i
tak będzie szybki..
pozdr