Re: Komputer dla programisty - prośba o ocene zestawu

Autor: Rafal Franczak <franek_at_usun_to.kolorowe.krakow.pl>
Data: Thu 13 Dec 2007 - 01:09:24 MET

yale napisał(a):
> [...]
> rozwijać. Praktycznie zero zastosowań w grach itp, nie przewiduje raczej
> OC (choć uzysk kilku % mile widziany w przyszłości).
> Priorytet: stabilna i wydajna praca, cichy i niegrzejący się zestaw.
> Co do procesora mniej więcej wszystko jasne (zastanawiałem się nad E2200
> ale coś nie może się ukazać :/), płyta - wybór oparty na opiniach w
> necie choć jeśli ktoś uświadomi mi aby kupić 945 a dołóżyć do procka (np
> E6550) byłoby super, pamięci - tu przyznaje nie moja działka liczę na
> sugestie do tej pory kupowałem noname i może miałem szczęście ale nie

Tylko nie i945 !
jak już to i965 ale uważam, ze seria 33 albo 35 to jest to (do 8GB RAM)

945 nie chce widzieć nawet 4GB RAM. jakiś asus z którym się użerałem
widział tylko 3,2GB. A jak pamiętam do Eclipse + jakiś serwer
aplikacyjny + może jakaś baza danych i serwer www na jednej maszynce
to RAM nigdy dość. :-)

> Procesor:
> Intel Core 2 Duo E4500 2,2GHz 2MB
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:ZTQ1MDA=/34715

Jak budżet przyciasny to dobry wybór. Jak znajdzie się 3 stówki (na
przykład zaoszczędzone na zintegrowanej karcie graficznej) to Q6600 -
sam tak wybrałem :-)

> Płyta główna:
> Płyta Gigabyte GA-P35-DS3L
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:Z2lnYWJ5dGUgNzc1/36919

w tym sklepie ni ma obecnie ale namawiam na coś ze zintegrowaną grafiką
na przykład http://www.apollo.pl/store/show_detail/10/36704
GA-G33M-S2 grafika intel X3100 "w cenie"

> RAM (4GB):
> Przykładowo - nie jestem do końca zdecydowany:
> 2 x DDR2 2x1GB PC6400 800MHz Kingston KVR800D2N5K2/2G
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:MWdiIGRkcjIgODAw/30015
>
> lub:
> 2 x DDR2 2x1GB PC6400 800MHz Patriot LLK CL4 PDC22G6400LLK
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:MWdiIGRkcjIgODAw/23199

Ja wziąłem Patrioty bo są CL4. Ale nie jestem ortodoksem i nie znam się.

> lub:
> inny zestaw pamięci w cenie do ok.350-400zł za 4GB (nie ukrywam że
> wolałbym bardziej rozwojową konfiguracje 2 x 2GB niż 2 x 2 x 1GB)

też tak myślałem. Ale to trudniej w sklepie dostać i są droższe.
Za jakiś czas wywalisz 2x1GB i dodasz 2x2GB za cenę 1x1GB
a potem wywalisz drugie 2x1GB i dodasz 2x2GB za cenę ???
albo zmienisz platformę.

> Dysk:
> Seagate Barracuda 7200.10 250GB 8MB ST3250310AS na SATA
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:c2VhZ2F0ZSAyNTA=/37158
> (mam barracude 7200.10 na PATA - dosyć głośny w stosunku do poprzednich
> seagatów) dlatego zastanawiam się nad czymś takim:
>
> Samsung 500GB 7200 16MB HD501LJ
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:c2Ftc3VuZyA1MDA=/32062
>
> Reszta podzespołów jest dla mnie bez znaczenia.
> Zasilacz Chieftec 450W - stary ale jary :)

Tu możesz sobie sprawdzić wymagania:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

nie piszesz jaka karta graficzna. jak nie jakiś potwór to wystarczy.

> Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestie.

Właśnie odszrania się nowa maszynka po podróży.
Jutro pierwsze odpalenie.

Rafał