Komputer dla programisty - prośba o ocene zestawu

Autor: yale <NIE_DLA_BOTOWberliner.mauerNIE_DLA_SPAMEROW_at_gmail.com>
Data: Wed 12 Dec 2007 - 23:10:20 MET

Witam,

Bardzo proszę o ocenę i ewentualne wskazówki dotyczące konfiguracji
komputera służącego programiście Java/J2EE do wydajnej pracy przez
najbliższe 2-3 lata. Nie ukrywam że cena to podstawowe kryterium z
drugiej strony nie chce po roku myśleć o modernizacji. Konfiguracja
przemyślana raczej tak aby po 3 latach zakupić nowy zestaw niż go
rozwijać. Praktycznie zero zastosowań w grach itp, nie przewiduje raczej
OC (choć uzysk kilku % mile widziany w przyszłości).
Priorytet: stabilna i wydajna praca, cichy i niegrzejący się zestaw.
Co do procesora mniej więcej wszystko jasne (zastanawiałem się nad E2200
ale coś nie może się ukazać :/), płyta - wybór oparty na opiniach w
necie choć jeśli ktoś uświadomi mi aby kupić 945 a dołóżyć do procka (np
E6550) byłoby super, pamięci - tu przyznaje nie moja działka liczę na
sugestie do tej pory kupowałem noname i może miałem szczęście ale nie
narzekałem :/

Procesor:
Intel Core 2 Duo E4500 2,2GHz 2MB
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:ZTQ1MDA=/34715

Płyta główna:
Płyta Gigabyte GA-P35-DS3L
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:Z2lnYWJ5dGUgNzc1/36919

RAM (4GB):
Przykładowo - nie jestem do końca zdecydowany:
2 x DDR2 2x1GB PC6400 800MHz Kingston KVR800D2N5K2/2G
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:MWdiIGRkcjIgODAw/30015

lub:
2 x DDR2 2x1GB PC6400 800MHz Patriot LLK CL4 PDC22G6400LLK
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:MWdiIGRkcjIgODAw/23199

lub:
inny zestaw pamięci w cenie do ok.350-400zł za 4GB (nie ukrywam że
wolałbym bardziej rozwojową konfiguracje 2 x 2GB niż 2 x 2 x 1GB)

Dysk:
Seagate Barracuda 7200.10 250GB 8MB ST3250310AS na SATA
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:c2VhZ2F0ZSAyNTA=/37158
(mam barracude 7200.10 na PATA - dosyć głośny w stosunku do poprzednich
seagatów) dlatego zastanawiam się nad czymś takim:

Samsung 500GB 7200 16MB HD501LJ
http://www.apollo.pl/store/show_detail/b64:c2Ftc3VuZyA1MDA=/32062

Reszta podzespołów jest dla mnie bez znaczenia.
Zasilacz Chieftec 450W - stary ale jary :)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestie.