Re: Komputer dla programisty - prośba o ocene zestawu

Autor: yale <NIE_DLA_BOTOWberliner.mauerNIE_DLA_SPAMEROW_at_gmail.com>
Data: Thu 13 Dec 2007 - 20:43:55 MET

Rafal Franczak wrote:

> Tylko nie i945 !
> jak już to i965 ale uważam, ze seria 33 albo 35 to jest to (do 8GB RAM)
>
> 945 nie chce widzieć nawet 4GB RAM. jakiś asus z którym się użerałem
> widział tylko 3,2GB. A jak pamiętam do Eclipse + jakiś serwer
> aplikacyjny + może jakaś baza danych i serwer www na jednej maszynce
> to RAM nigdy dość. :-)

Pełna zgoda. Uznajmy że nic nie mówiłem o 945 :P
4GB bezdyskusyjnie.

> Jak budżet przyciasny to dobry wybór. Jak znajdzie się 3 stówki (na
> przykład zaoszczędzone na zintegrowanej karcie graficznej) to Q6600 -
> sam tak wybrałem :-)

Budżet nawet by przełknął o wiele więcej tylko, że jeżeli wydatek nie
wpłynie współmiernie na wydajność to po co przepłacać?
W zasadzie tak jak pisałem czekałem na pojawienie sie E2200 ale ponieważ
komputer muszę kupić w tym roku a nie chce zostawiać tego na Święta,
kupuje najtańsze E4xxx ze względu również na 2MB Cache.

Z innej strony to ciekawy jestem jak za 300 zł więcej jesteś w stanie
kupić Q6600 (chyba nie mylisz z E66xx?)

> w tym sklepie ni ma obecnie ale namawiam na coś ze zintegrowaną grafiką
> na przykład http://www.apollo.pl/store/show_detail/10/36704
> GA-G33M-S2 grafika intel X3100 "w cenie"

Jak będzie dostępna to faktycznie coś w sam raz dla mnie. Jak nie to
najtańsza grafika na PCIE+Radeon+DVI. Mam obecnie Radeona 9250 spokojnie
mi wystarcza.

> Ja wziąłem Patrioty bo są CL4. Ale nie jestem ortodoksem i nie znam się.

Mają rzeczywiście lepsze oceny, 60zł dołożyć i mieć spokój - całkiem
rozsądnie.

> też tak myślałem. Ale to trudniej w sklepie dostać i są droższe.
> Za jakiś czas wywalisz 2x1GB i dodasz 2x2GB za cenę 1x1GB
> a potem wywalisz drugie 2x1GB i dodasz 2x2GB za cenę ???
> albo zmienisz platformę.

Właśnie, gdyby cena była porównywalna to skłaniałbym się ku 2x2GB ale
jak znam życie nigdy nie będę modernizował sprzętu poprostu stary
pójdzie do ludzi i kupię nowy.

Po całodniowej analizie, chyba jednak nie będę eksperymentował i biorę
Seagate - jestem tej marce wierny i z niej w pełni zadowolony od '93
może lepiej nie kusić losu :P

> Tu możesz sobie sprawdzić wymagania:
> http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Spokojnie, obecnie chodzą 2 dyski, kręcony celek, dwie nagrywarki i
wiatrak z zasilacza ledwo się kręci (znak że zasilacz w ogóle się nie męczy)

> nie piszesz jaka karta graficzna. jak nie jakiś potwór to wystarczy.

> Właśnie odszrania się nowa maszynka po podróży.
> Jutro pierwsze odpalenie.

W sumie ciekaw jestem jak 4 rdzenie sprawują się na maszynie
deweloperskiej. Jak pisałem powyżej nie mówię "nie" innym procesorom ;)