Re: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core vs. Intel Core Duo

Autor: Qba <qba7_at_op.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 16:01:47 MET

Radosław Sokół pisze:

> I faktycznie będzie regularnie używany w sposób mobilny
> (na baterii), a nie podpięty ciągle do gniazdka? :)
W zasadzie myślałem o baterii, a do gniazdka jak będzie się
kończył zapas prądu, ale to raczej jeden z mnie istotnych
parametrów

> Jak już chyba wszyscy na grupie wiedzą, jestem prawie że
> fanatycznym przeciwnikiem kupowania notebooków tylko ze
> względu na mały rozmiar czy "niską" cenę i wpinania ich
> prawie na stałe do zasilania.
Ja tego nie wiedziałem :) i jestem innego zdania. Uważam, że
rozmiar i możliwość schowania komputera też może być dużą
zaletą. Aby nie było to raczej jestem przeciwnikiem
laptopów, po prostu ich nie lubię, ale czasami trzeba się
przekonać

> ASUSy mają różne opinie co do jakości wykonania obudów.
Widziałem Acery i California coś tam połamane, a o Asusach
nie słyszałem - nie musi być super odporny, wystarczy by
przy otwieraniu i zamykaniu nie łamały się zawiasy itp.

> Natomiast na podstawie pracy z jednym ASUSem
> faktycznie potwierdzam przeładowanie systemu różnymi
> programami narzędziowymi: firmowy system wymaga intensyw-
> nego odśmiecania, bo komputer jest STRASZNIE mułowaty
> mimo przyzwoitej konfiguracji.
Brak systemy, więc nie ma problemu :)

> A jaki system na niego chcesz? Linuksa? Bo tu masz brak
> systemu w ogóle.
XP, ale jeszcze muszę zobaczyć jak ze sterownikami

> 31 W maksymalnej mocy wydzielanej. IMHO to porównywalnie
> z Core 2 Duo, ale trzeba by zerknąć do materiałów (tyle że
> Intel liczy TDP inaczej niż AMD i ich parametry są lekko
> zaniżone).
>
> Generalnie Turiony są uważane za nieco wolniejsze niż
> Core 2 Duo, minimalnie krócej pracujące na baterii, ale
> całkiem udane.
Czyli jak dla mnie to można je uznać za porównywalne

Pozdrawiam
Qba