Re: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core vs. Intel Core Duo

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 14:52:38 MET

Qba pisze:
> Przymierzam się do kupna laptopa. Ma on służyć jako drugi komp w domu,
> bo do swojego mam coraz większy problem by się dopchać. Zastosowania
> domowe (bez gier).

I faktycznie będzie regularnie używany w sposób mobilny
(na baterii), a nie podpięty ciągle do gniazdka? :)

Jak już chyba wszyscy na grupie wiedzą, jestem prawie że
fanatycznym przeciwnikiem kupowania notebooków tylko ze
względu na mały rozmiar czy "niską" cenę i wpinania ich
prawie na stałe do zasilania.

> Wstępnie upatrzyłem sobie ASUS'a F5N

ASUSy mają różne opinie co do jakości wykonania obudów.
Słyszałem niepochlebne opinie (nie weryfikuję, bo nie
mam ASUSa). Natomiast na podstawie pracy z jednym ASUSem
faktycznie potwierdzam przeładowanie systemu różnymi
programami narzędziowymi: firmowy system wymaga intensyw-
nego odśmiecania, bo komputer jest STRASZNIE mułowaty
mimo przyzwoitej konfiguracji.

> takie coś:
> http://www.proline.com.pl/shop.php?prodid=ASUS+F5N-AP074

A jaki system na niego chcesz? Linuksa? Bo tu masz brak
systemu w ogóle.

> Zastanawia mnie jednak jak się spisują w laptopach procesory
> AMD serii X2 w porównaniu z Intelem (w szczególności temperatura, bo nie
> chcę mieć grzałki na kolanach)

31 W maksymalnej mocy wydzielanej. IMHO to porównywalnie
z Core 2 Duo, ale trzeba by zerknąć do materiałów (tyle że
Intel liczy TDP inaczej niż AMD i ich parametry są lekko
zaniżone).

Generalnie Turiony są uważane za nieco wolniejsze niż
Core 2 Duo, minimalnie krócej pracujące na baterii, ale
całkiem udane.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |