Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 14:01:33 MET

Mariusz Kruk pisze:

> Taki, który nie rozjeżdża się np. po zmianie wielkości czcionki.

A to inna sprawa już :)

> Dlatego właśnie można sobie czcionkę powiększyć.

Owszem, ale czasem nie ma potrzeby powiększania. Poza
tym za duża też nie zawsze jest wygodna. Generalnie
powinno być nie więcej niż jakieś 18-20 cm tekstu
w poziomie, przy mniejszej czcionce nawet bliżej 16 cm.

> Dlategoboponieważ? Jakiś przepis nakazuje?

Rozsądek. I porządek. Łatwiej znaleźć coś w osobnych szuf-
ladkach niż wciepnięte do jednej dużej. Tak samo łatwiej
poruszać się po kilku oknach (każde ze stronami o określonej
tematyce) niż w jednym oknie z kilkunastoma zakładkami,
nie mieszczącymi się już nawet w pasku (trzeba przewijać)
i wyświetlającymi tylko kilka pierwszych znaków nazwy.

Ergonomia się to nazywa :)

> W ogóle trzymanie 50 otwartych stron zakrawa na idiotyzm.

E e. Czasem tyle trzeba. Na przykład gdy się szuka materiałów
jakichś o konkretnej tematyce i przegląda całe dziesiątki
stron, ładując je dużymi partiami żeby szły w tle w czasie
oglądania kilku poprzednich. I zasyfianie sobie nimi okna w
którym czyta się wiadomości czy wpisuje jakiś komentarz
na stronie znajomego przeczy wygodzie.

> Ale dlaczego ma mi coś migać? Przełączam jedną zmaksymalizowaną
> aplikację na drugą i jest dobrze.

A jak w takiej sytuacji *na przykład* napisać fragment kodu na
podstawie przykładu czytanego na WWW (nie skopiować! napisać na
podstawie)?

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |