Re: Proporcje ekrany w LCD

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 21:23:53 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> tym za duża też nie zawsze jest wygodna. Generalnie
> powinno być nie więcej niż jakieś 18-20 cm tekstu
> w poziomie, przy mniejszej czcionce nawet bliżej 16 cm.

Owszem - tyle, żeby wzroku nie trzeba było przesuwać w boki, a po prostu
jechać w dół czytając.

> Rozsądek. I porządek. Łatwiej znaleźć coś w osobnych szuf-
> ladkach niż wciepnięte do jednej dużej. Tak samo łatwiej

Wystarczy, że zakładki mają kolory (dziedziczone z zakładki
otwierającej) i są odpowiednio układane (tj. nie na końcu, a zaraz za
zakładką, z której jest wywoływana nowa).

> E e. Czasem tyle trzeba. Na przykład gdy się szuka materiałów

Uhm - ja w ten sposób właśnie mam otwarte n-dziesiąt zakładek w 5 oknach
od paru miesięcy. Muszę poczekać tę minutę czy dwie, zanim mi się
seamonkey czy FF włączy, ale przecież nie robię tego codziennie.

> A jak w takiej sytuacji *na przykład* napisać fragment kodu na
> podstawie przykładu czytanego na WWW (nie skopiować! napisać na
> podstawie)?

Okno w którym się pisze można zrobić przeźroczyste. Jeśli strona ma
niespecjalnie pasującą do tego kolorystykę, można zrobić negatyw całego
okna przeglądarki.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/