Re: Kilka pytan, o podkrecenie E2160.

Autor: Rafał <nieznane_at_w.pl>
Data: Tue 04 Dec 2007 - 19:58:54 MET

rom3k pisze:
> No to fajnie a ta temperatura ktora podales 27' to po podkreceniu bylo?

Tak :)

1. Popełniłem błąd w modelu swojej płyty - moja to P31-DS3L, nie P35.

2. Tu jest screen, który zrobilem w innym celu (zaraz będzie topic o tym
na grupie tutaj):
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cff849cb0f01026b

23-24 przez to, że otworzyłem okno na oścież... Ale normalnie w idle mam
właśnie koło 27. W lekkim stresie widuję koło 35, MAX jaki wyciągnąłem
na Prime 95 podczas wygrzewania po podkręceniu to bylo 45^C.

> No wlasnie, musze poczytac, o tym troche bo nigdy tego nie robilem a nie
> chce nic popsuc, Player wyzej podal ciekawego linka, tylko jeszcze nie mialem
> czasu tego dokladnie przezcyctac. Wydawalo mi sie ze wystarczy poprostu powoli
> zwiekszac te FSB, ale tutaj cos widze ze jeszcze to jakos z pamieciami musi
> byc powiazane. Narazie az tak bardzo mi sie nie spieszy i tak nie mam czasu
> grac, nowy komputer tydzien w domu, a ja gralem w sumie moze kilka godzin:/
> no ale juz swieta niedlugo i bedzie troche czasu:)

Moim zdaniem możesz spróbować ustawić tak jak ja 270 MHz na starcie a
potem powoli dokręcać... :) Osobiście mając takie pamięci jak masz,
ustawiłbym ich taktowanie na 1:1, uważając i pamiętając o tym, gdyby
udało się przekroczyć 400 MHz ;-) Oczywiście jeśli się uda mniej, to
mozna wziąć kalkulator i pomyśleć czy nie ustawić jakiegoś 5/4, tak aby
częstotliwość pracy pamięci była większa od szyny - ale nie wiem, czy to
nie wpłynie na pene opoźnienia w przesyłaniu danych do/z pamięci? (może
ktoś podpowie?)