Re: Podłączanie chłodzenia do procesora

Autor: hill_thebill <hill70_at_interia.pl>
Data: Thu 29 Nov 2007 - 09:37:31 MET

Thu, 29 Nov 2007 09:11:06 +0100, na pl.comp.pecet, Fenio napisał(a):

> Błędnie zakładasz że ten czwarty pin jest niezbędny do zmiany obrotów :) 3
> pinowe wentylatory też mogą być sterowane z poziomu biosu, jednak sterowanie
> obrotów będzie się odbywać przez napięcie a nie przez sygnał PWN i to jest
> cała różnica.

skoro tak mówisz to pewnie wiesz... u mnie na dwóch płytach jakie miałem
pod podstawkę 939 tj. MSI K8T Neo2 oraz DFI LanParty nf4 i na których były
"trzypinowe" gniazda nie było możliwości zmiany obrotów "poprzez" płytę
główną po prostu opcja ta w biosie była nieaktywna, może softem (SpeedFan
itp.) z poziomu systemu operacyjnego nie wiem bo się w to nie bawiłem.

--
Boję się: drewnianych koni, podłego alkoholu i młodych dziewcząt dających
mi prezenty...