Re: toshiba, T2310, okolo 2tys zl - pytania o OS

Autor: Rafal Franczak <franek_at_usun_to.kolorowe.krakow.pl>
Data: Sun 25 Nov 2007 - 16:33:19 MET

michaça napisał(a):
> Witam,
> Pominmy na chwie kwestie ze za 2tys zl nie da sie kupic dobrego laptopa...
> A jesli juz sie upre na: Toshiba Satellite L40-14f T2310/1GB/120GB (bez
> systemu) to czy uda mi sie na tym zainstalowac np Fedor 8 x64?
> Bo opinie (komentatrze) na necie sa w stylu, ze tylko Vista na tym
> pojdzie, XP sie krzaczy, linux zwariowal itp... (oczywscie czytalem to w
> miejscach gdzie kazdy moze anonimowo napisac wszystko)

A co ten model ma pod maską?

> Specjalnie wybralem model z tym procesorem bo chce miec zarowno dwa
> rdzenie jak i 64bit (a ten tak chyba ma - przebilem sie przez
> kody/specyifkacje intela) - taktowanie, jedynie 1.46GHz, nie ma
> znaczenia jak rowniez "jedyne" 1MB cache.

Na T2080 nie chciał działać win 64bit.
Czy na pewno na T23xx będzie działał?
Jeżeli jest to Core Duo to raczej nie. Jeżeli Core 2 Duo to tak.

> Pewnie do aplikacji jednowatkowej lepszy byl by celeron M520-550 w tej
> samej cenie (dokladniej to 530 z taktowaniem 1,73GHz) tez jest 64bit i
> ma 1MB cache ale ja bede uruchamial naraz: eclipse, MySQL'a, server
> aplikacji + apache, firefoxa z wieloma zakladkami, opere i pewnie z 10
> konsol - wiec tak na chlopski rozum to lepszy powinien byc chyba
> dwurdzeniowy 1,46 GHz niz np 1,73GHz z jednym rdzeniem?

Chłopski rozum ma tym razem rację.

> Dodam ze ten laptop kosztuje okolo 2000-2100zl (w wersji bez systemu
> operacyjnego).
> Moje pytania:
> - czy oprocz porcesora rowniez BIOS i chipsety i wszystko co trzeba jest
> 64bit i pojdzie mi na tym system 64bit?

Jeżeli jest to Core Duo to windows 64bit pyszczy i nie pójdzie.

Ale zadaj sobie pytanie po co ci na laptopie 64bit.
  - więcej niż 4GB RAM?
  - wielkie filesystemy?
  - robisz development na docelową platformę 64bit?

Jeżeli nie to po co ci to?

> - czy pojdzie mi na tym linux w ogole (w sensie z KDE z normalnym
> odswiezaniem a nie tylko command line)

Jeżeli to jest X3100 to bez problemów pójdzie.

> - co to za grafika: Intel Graphics Media Accelerator X3100 tzn czy
> korzysta z pamieci operacyjnej
tak.

> - i jesli grafika korzysta z pamieci RAM to czy jest to duzy problem w
> sensie mozliwego spadku wydajnosci itp? (oczywiscie nie interesuja mnie
> gry pod tym linuxem)

> Michal

nie zauważysz, chyba że aplikacje żebrzą o każdy KB RAM.
Wtedy po prostu dołóż RAM.

Rafał