toshiba, T2310, okolo 2tys zl - pytania o OS

Autor: michaça <w.pl_at_w.pl>
Data: Sun 25 Nov 2007 - 14:43:47 MET

Witam,
Pominmy na chwie kwestie ze za 2tys zl nie da sie kupic dobrego laptopa...
A jesli juz sie upre na: Toshiba Satellite L40-14f T2310/1GB/120GB (bez
systemu) to czy uda mi sie na tym zainstalowac np Fedor 8 x64?
Bo opinie (komentatrze) na necie sa w stylu, ze tylko Vista na tym
pojdzie, XP sie krzaczy, linux zwariowal itp... (oczywscie czytalem to w
miejscach gdzie kazdy moze anonimowo napisac wszystko)
Specjalnie wybralem model z tym procesorem bo chce miec zarowno dwa
rdzenie jak i 64bit (a ten tak chyba ma - przebilem sie przez
kody/specyifkacje intela) - taktowanie, jedynie 1.46GHz, nie ma
znaczenia jak rowniez "jedyne" 1MB cache.
Pewnie do aplikacji jednowatkowej lepszy byl by celeron M520-550 w tej
samej cenie (dokladniej to 530 z taktowaniem 1,73GHz) tez jest 64bit i
ma 1MB cache ale ja bede uruchamial naraz: eclipse, MySQL'a, server
aplikacji + apache, firefoxa z wieloma zakladkami, opere i pewnie z 10
konsol - wiec tak na chlopski rozum to lepszy powinien byc chyba
dwurdzeniowy 1,46 GHz niz np 1,73GHz z jednym rdzeniem?

Dodam ze ten laptop kosztuje okolo 2000-2100zl (w wersji bez systemu
operacyjnego).
Moje pytania:
- czy oprocz porcesora rowniez BIOS i chipsety i wszystko co trzeba jest
64bit i pojdzie mi na tym system 64bit?
- czy pojdzie mi na tym linux w ogole (w sensie z KDE z normalnym
odswiezaniem a nie tylko command line)
- co to za grafika: Intel Graphics Media Accelerator X3100 tzn czy
korzysta z pamieci operacyjnej
- i jesli grafika korzysta z pamieci RAM to czy jest to duzy problem w
sensie mozliwego spadku wydajnosci itp? (oczywiscie nie interesuja mnie
gry pod tym linuxem)
Michal