Re: ...które lepsze?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 22 Nov 2007 - 01:17:42 MET

Użytkownik "poli " <300ton@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:fi2edn$7bb$1@inews.gazeta.pl...
> Witajcie.
>
> Chcę kupić pamięci i znalazłem takie jak mnie interesują w
> satysfakcjonującej
> cenie, ale różniące się timingami. Może nieznacznie , ale jednak. Jedne to
> :
> 4-5-4-15 a drugie 5-5-5-12. Obie to OCZ PC6400 2 X 1GB. Czy to jest
> zasadnicza różnica, czy tylko "chłyt martekingowy"? No i które wziąć?

Jeśli nie zamierzasz ich podkręcać (czyli będziesz używał w/w fabrycznych
timingów) to różnica wydajności kompa będzie ze 2%. Różnica w cenie jest
raczej większa, więc sam zadecyduj czy warto. Natomiast jeśli będą
podkręcane, to już wszystko zalezy od samych pamięci i fabryczne nastawy są
praktycznie bez znaczenia (teoretycznie to ta 4-5-4 jako fabrycznie lepsza
powinna się też i lepiej podkręcać, ale w praktyce to róznie bywa)
BTW notacja 4-5-4 sugeruje że 5 jest tRCD lub tRP, a najważniejszy timing
(CL, który z reguły podaje się jako pierwszy) jest 4, ale podejrzewam, że
producent sobie "zmienił" notację i to właśnie CL jest 5 (ma to o tyle
znaczenie, że tRCD i tRP choć również mają wpływ na wydajość, to jednak
nawet oba razem mają mniejszy wpływ niż CL, czyli CL4-5-5 jest szybsze od
CL5-4-4)