Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 19:08:13 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> kację źródła przerwania. I tak procesor ma tylko jedno wejście
> przerwania i identyfikuje źródła wektorami. Jaka różnica, czy
> dwa urządzenia będą miały dwa osobne przerwania identyfikowane
> numerkiem, czy jedno przerwanie identyfikowane w inny sposób?

Taka, że mając dwa rdzenie każdy z nich może obsługiwać inne przerwanie,
np. poprzez smp_affinity albo IRQ balancing.

> BTW w PCI Express nie ma już w ogóle linii przerwań. Każda
> karta zgłasza przerwanie pakietem danych, a mostek przekształca
> to w wektor przerwania dla procesora. Może być to nawet jeden
> wektor -- sterownik ma obowiązek zidentyfikować źródło we

A jaka jest różnica gdy się nie używa MSI, tylko I/O APIC?

> Obawiam się, że wszystkie. Nie widziałem nowej płyty głównej,
> która by nie wrzucała choć dwóch urządzeń na jedno przerwanie.

W tych co widziałem, zwykle dołączone do czegoś jest USB. Na szczęście,
bo akurat USB na serwerach się nie używa specjalnie dużo;]

> Biorąc zresztą pod uwagę, że architektura PC daje w trybie PIC
> tylko z 5-7 wolnych przerwań, nie da się upchnąć tych 6-10
> urządzeń PCI (integrowanych obecnie na płytach głównych),
> każdego z osobnym przerwaniem.

Jeśli chodzi o PCI i PIC, to chyba zawsze płyty mają 4 linie: ABCD, a
pod którąś z nich podpięte jest wszystko on-board.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/