Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 23 Nov 2007 - 09:28:15 MET

gotar pisze:

> Taka, że mając dwa rdzenie każdy z nich może obsługiwać inne przerwanie,
> np. poprzez smp_affinity albo IRQ balancing.

A co niby szkodzi, że przerwanie dwóch urządzeń zostanie
zgłoszone tą samą linią?

Obsługa przerwania zajmuje drobny moment, zaraz potem
rusza asynchroniczna procedura obsługi przerwania urucha-
miana na pierwszym wolnym procesorze, a nie na tym, który
odebrał przerwanie.

> A jaka jest różnica gdy się nie używa MSI, tylko I/O APIC?

Zaraz zaraz. W PCI? Bo w PCIe o ile mi wiadomo można
zgłaszać przerwanie tyko przez MSI (normalne INTx jest
emulowane w MSI).

> Jeśli chodzi o PCI i PIC, to chyba zawsze płyty mają 4 linie: ABCD, a
> pod którąś z nich podpięte jest wszystko on-board.

Niekoniecznie pod jedną. Czasem jest tak, że te cztery linie
są rozdzielone po gniazdach i do każdej jest podłączone
parę zintegrowanych urządzeń. Zazwyczaj jedną zostawiano
luzem na urządzenia o wyjątkowo kapryśnych sterownikach,
ale i tu widziałem uciążliwe wyjątki.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |