Re: problem z DVI po wymianie karty na nowa

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Tue 20 Nov 2007 - 13:35:35 MET

Użytkownik "Bernard" <bernard@earth.net> napisał w wiadomości
news:fhuhbf$9fr$1@achot.icm.edu.pl...

> No patrz, najpierw mnie zbeształeś za to, że Ci to poradziłem, a teraz
> skorzystałeś z rady...

Nigdy nie mowilem ze tego nie sprawdze ;-)
Poza tym 9800 pro pracowal i pracuje przez DVI. Zepsute RAMy sa na karcie i
strad te pasy, bo identycznie zepsuty obraz mam na zlaczu VGA owej zepsutej
karty. Mysle, ze wykluczam w ten sposob uszkodzenie monitorowego DVI

> Jak widać karta działa.

Dziala, bo przez VGA smiga bez problemu na kazdym monitorze. Ewidentnie
problem lezy tylko w polaczeniu przez DVI, z ktorymi jak widze nie pierwszy
raz sa problemy (czytalem rozne fora i byly podobne problemy np po zmianie
karty)

> Tak, niekompatybilności wynikające z uzkodzenia monitora, czego zresztą
> można się było spodziewać. Te pasy na ekranie też mogły pochaodzić z
> monitora - mnitor LCD ma w środku procesor i pamięć całego ekranu.
> Uszkodzenie procesora lub pamięci, ew. interfejsu DVI w monitorze może
> dawać właśnie takie objawy, jakie masz.

Chyba pisalem juz ze przez VGA byly identyczne pasy. Poza tym pasy a
znikajaco-mrugajacy obraz to co innego? Obraz przez DVI jest widoczny na
ulamek sekundy ale jest poprawny (bez pasow czy szlaczkow). Problem jakby ze
zlapanie odpowiedniej synchronizacji, tylko czy mountor ma zbyt slaby zakres
czy karta zly podaje, oto jest pytanie.

> A wyżej pisałeś, że wymieniłeś kartę, bo NIE było ok.

Chodzilo o uszkodzenie RAMu na karcie objawiajace sie pasami i krzaczkami.
Nie mialo to jednak wplywu na stabilnosc obrazu ani jego zanikanie czy
mryganie, takie jak mam na nowej karcie.

> Nie ma. Są tylko użytkownicy, którzy mają zwalony monitor i szukają
> niekompatybilności DVI. ;)

Szukam dalej, bo Twoje wywody nie doprowadzily nadal do niczego konkretnego.
Jak oddam monitor do serwisu to pewnie podepna pod DVI karte taka ktora
akurat dziala i mi odeslą bez napraw.

Dla Twojej satysfakcji zrobie jeszcze jeden test na drugim egzemplarzu tego
samego NEC-a. Podejrzewam ze bedzie tak samo i potwierdza sie moje domysly o
niekompatybilnosci. Zreszta duzo tego w necie pisza.

--
rb