Re: problem z DVI po wymianie karty na nowa

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 20 Nov 2007 - 12:45:06 MET

Robbo wrote:

> Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości

> Stara przez VGA i przez DVI pracowala i pracuje dalej (pomijajac
> uszkodzony ram i za tym idace pasy i szlaczki na ekranie). Obraz
> stabilny, nie zrywa, nie mruga, nie zanika.
>
> Udalo mi sie sprawdzic w pracy tą nowa karte z monitorem Fujitsu P19-2.
> Uzylem dla pewnosci kabla DVI tego z domu od NEC'a. Okazuje sie ze karta
> pracuje poprawnie z monitorem P19-2 po zlaczu DVI. Uzylem tez kabla DVI
> od P19-2 i karta rowniez pracuje. Nie zrywa, nie mruga, pracuje od razu
> nawet z BIOSem.

No patrz, najpierw mnie zbeształeś za to, że Ci to poradziłem, a teraz
skorzystałeś z rady...

Jak widać karta działa.

> Jak to teraz rozumiec? Jak dla mnie jakies niekompatybilnosci zachodza.

Tak, niekompatybilności wynikające z uzkodzenia monitora, czego zresztą
można się było spodziewać. Te pasy na ekranie też mogły pochaodzić z
monitora - mnitor LCD ma w środku procesor i pamięć całego ekranu.
Uszkodzenie procesora lub pamięci, ew. interfejsu DVI w monitorze może
dawać właśnie takie objawy, jakie masz.

> Nie moge stwierdzic ze monuitor domowy NEC ma zepsute DVI, bo na Radeon
> 9800 PRO pracuje OK. Nie moge stwierdzic ze karta zepsuta bo na P19-2

A wyżej pisałeś, że wymieniłeś kartę, bo NIE było ok.

> pracuje OK. Kabel rowniez nie wyglada na winowajce. I teraz pytanie
> ktore urzadzenie oddawac do serwisu ? Co jest grane z tym DVI, czy
> rzeczywiscie są jakies elektryczno-elektroniczne rozbieznosci wsrod
> producentow?

Nie ma. Są tylko użytkownicy, którzy mają zwalony monitor i szukają
niekompatybilności DVI. ;)