Re: blue screen ciągle ten sam

Autor: romano <roman891_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 15:05:56 MET

Użytkownik "gruby" <gruby_1985@o2.pl> napisał w wiadomości
news:fhq5e1$d9q$1@nemesis.news.tpi.pl...
| Witam
| Miałem 2x512 mb pamięci corsair i wszystko hulało do tej pory gites
| dokupiłem jescze 2x1gb dokładnie takich samych pamięci i zaczęły się blue
| screeny
| Pamięć napewno jest ok bo przeprowadziłem test do końca memtestem i zero
| błędów.
| Czy win xp może nie radzić sobie z 3gb pamięci? aha w blue screenie zawsze
| wyskakuje błąd związany nv4.dll, czyli rozumiem że coś z z grafiki
| Aha po zamontowaniu pamięci musiałem aktualizować windows (mam legalny
| system)
> [...]

Ja mialem niedawno identyczna sytuacje.
Mialem 5x512, dokupilem 1GB (o identycznych parametrach i tej samej firmy) i
kilka miesiecy bylo ok, po czym zaczely sie niebieskie ekraniki, tyle ze
trudno bylo cos z nich wywnioskowac, bo za kazdym razem mialem inne bledy
(takze opisywany przez ciebie nv4.dll - co by wskazywalo na grafike).
Zaczalem sprawdzac wszystko po kolei, puszczalem rozne testy pamieci,
reinstalowalem system, parycjonowalem dysk, wymienialem dyski, zasilacze,
tasmy, probowalem rozne sterowniki, odkurzalem, wyciagalem karty itd., itp.
i do niczego konkretnego nie moglem dojsc. Stwierdzilem ze to plyta glowna
padla i juz spisalem kompa na straty.
Po czasie jednak mialem olsnienie i postanowilem wyciagnac kosc 1GB - i jak
reka odjal. Stwierdzilem, ze pamiec jest walnieta, ale kiedy komp dzialal
tylko na tej kosci wszystko bylo ok wiec pamiec jest dobra.
Wniosek z tego taki, ze nie moge miec pamieci o roznych pojemnosciach. Na
moje wyczucie cos uszkodzilo sie na plycie glownej zwiazanego z obsluga
pamieci.
Zatem na Twoim miejscu potestowalbym kompa bez obu 512 i zostawil 2x1GB
lub - jesli to nie pomoze to 1x1GB lub inne kombinacje...

pzdr
romano