Re: [OT] Zakup Toshiba A200

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 11:12:51 MET

Norbert pisze:
> sprzedaz wiazana. Bo sam uzywam co prawda XP (na stacjonarnym do pracy),
> ale i Fedory na laptopie HP do "relaksu" i nie miesci mi sie to w glowie,
> ze chcac kupic nowego laptopa bede zmuszany do placenia za cos czego nie

Pamiętaj, że notebooki to nie są zwykłe pecety. To zamknięte
systemy komputerowe, działające dobrze najczęściej tylko z
jednym systemem operacyjnym (bo ich BIOSy często mają tyle
błędów, że z innymi nie działają do końca dobrze).

Na przykład mój F-S Amilo nie chce się pod Ubuntu budzić
z uśpienia, a instalacja Fedory kończy się OOPSem już w
czasie pracy instalatora. Słyszałem też o kilku komputerach,
które pod Vistą działały prawidłowo, a już pod XP miały
problemy z usypianiem i obsługą niektórych wbudowanych
urządzeń (nawet po instalacji sterowników).

> chce i nie potrzebuje. Ot wszystko. Jesli tak jest to czekam kiedy sie
> odpowiednie urzedy za to zabiora, bo nie jest to zdrowa sytuacja.

Kiedyś była taka akcja. W zasadzie jest jakaś możliwość "wymu-
szenia" na dystrybutorze, by Ci sprzedał komputer bez systemu
i odliczył te parędziesiąt złotych, na jakie producent wylicza
koszt OEMowej kopii Windows. O ile pamiętam jak o tym mówiono
to akcja medialna była wielka, po czym wszystko ucichło:
komputer bez Windows był potrzebny tylko kilku osobom na
tysiące kupujących.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |